MOTTO

"Cestování je jako droga - když jednou propadneš tomu intenzivnímu kouzlu dálek a svobody, chceš stále víc, až se ti touha poznat nové kouty světa stane závislostí a nasbírané zkušenosti z cest ovlivní tvůj pohled na život..." Katka Francová

sobota 14. ledna 2017

Do začátku dalšího dobrodružství zbývá 12 dní!

Před zhruba devíti měsíci jsem začala plánovat další svoje cestovatelské dobrodružství. Poté, co jsem se vrátila z Bornea, jsem měla jasno, že další destinací bude Vietnam. Ten mi byl doporučen několika cestovateli. K tomu jsem se rozhodla připojit i Bali a to hlavně z důvodu, že jsem si opět chtěla zkoušet surf a pro ten je Bali jako stvořené.
Termín pobytu se měl pohybovat kolem oslav příchodu nového čínského roku. Ty v jednotlivých místech Asie probíhají různě. Během hledání levných letenek jsem nejdříve uvažovala zažít oslavy v Hanoji (ve Vietnamu je celý svátek nazvaný TET), ale když jsem si všimla, že během letu do Hanoje bych přesedala v Hong Kongu, kam nepotřebuji vízum a cena letenky do Hanoje s přestávkou v Hong Kongu se vůbec neliší, rozhodla jsem se k celé cestě začlenit i toto významné čínské obchodní centrum. Oslavy Nového čínského roku jsou v Hong Kongu opravdu monumentální a bude to zajímavý začátek celé "asijské cesty".
Takže nakonec strávím pět dní v Hong Kongu, pět týdnů ve Vietnamu a dva týdny na Bali.
A co mě kromě oslav příchodu roku kohouta čeká a co jsem si naplánovala ?
* pojíst v nejlevnější restauraci s michellinskou hvězdou v HK (nebo i na světě)
*přežít během přecházení hanojských ulic
*navštívit českou hospodu ve Vietnamu
*návštěva etnik a krasové krajiny severního Vietnamu (a projet se po okolí na motorce, na které jsem nikdy neseděla)
* projížďka na kajaku po Dračí zátoce Ha Long
* projížďka na člunu krasovou krajinou okolo Ninh Binh, jeskyně Phong Nha
* návštěva Demilitarizované zóny okoli 17, rovnoběžky a tunelů
* projížďka na slonovi v okolí Buon Ma Thuot
* adrenalinový canyoning v Dalatu (jestli si dodám dostatek odvahy)
* historické Hue a Hoi An
* Saigon
* projížďka deltou Mekongu
* výstup na balijskou sopku
* rafting
* návštěva balijského šamana
* projížďka kolem rýžových polí
* surfování u poloostrova Bukit v okolí Uluwatu
* ochutnávání čínské, vietnamské a balijské gastronomie

Do příchodu Nového čínského roku zbývá již jen 14 dní, do začátku dalšího mého asijského dobrodružství je tak 12 dní.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Výlet do bývalého kambodžského hlavního města Udong

Na 8:30 jsem měla domluveného tuk-tukáře, který mě měl odvézt do Udongu. Udong je vzdálený asi 37 km severně od Phnom Penhu a býval hlavním ...